כמה באמת שווה מדליה אולימפית?

כמה באמת שווה מדליה אולימפית?

פעם בשנתיים, אנשים מכל רחבי העולם מתאספים סביב מסכי הטלוויזיות שלהם למשך שבועיים שלמים של תחרות על מיומנויות אתלטיות שונות, מצגים עילאיים של כישרון וכושר והרבה מדליות. אבל כמה באמת שווה מדליה אולימפית?

 

האולימפיאדה החלה לראשונה ביוון העתיקה בשנת 776 לפנה"ס על מישורי אולימפיה, והוקדשו לאלים היווניים האולימפיים. אף על פי שהמשחקים אורגנו כדי לבחון מעלות של מיומנות וכוח אנושיים, הם היו קשורים ישירות לפסטיבלים הדתיים של פולחן זאוס.

המהדורה הראשונה של משחקי הקיץ המודרניים התקיימה בשנת 1896 באתונה, יוון, ומשחקי החורף האולימפיים הראשונים התקיימו בשנת 1924 בעיר שאמוני, צרפת.

 

המשחקים העתיקים היו סמל לשלום, ולעתים נאלצו להשבית את האולימפיאדה על מנת לעצור את כל העימותים במהלך המשחקים, זאת כדי לאפשר לספורטאים לנסוע בבטחה אל התחרות וממנה. רוח המודל הזה ממשיכה גם היום עם המשחקים שמאפשרים לספורטאים ולאומות שמהן הם מגיעים לשים את הטינה והסכסוכים בצד בשם הרוח הספורטיבית. במשחקים הראשונים בשנת 1896, הספורטאים הגיעו מארבע עשרה מדינות שונות. היום, יש משתתפות באולימפיאדה 205 מדינות.

 

להגיע לתחרויות באולימפיאדה זה הישג יקר, בעל עלות משמעותית. אתלטים עובדים כל חייהם כדי לקבל הזדמנות לזכות במדליית זהב אולימפית. משפחותיהם והמדינות שלהם משקיעות סכומים רבים באימונים, כושר ותזונה, ציוד, רופאים, מאמנים ונסיעות למתקני אימונים כדי לעזור להם להגיע למצב של כושר שיא. כדי להשיג את המטרות שלהם, ספורטאים לא רק משקיעים סכומי כסף גדולים בהכשרה שלהם, אלא שלעתים קרובות הם נאלצים לזנוח את הילדות שלהם, ולעשות עוד דברים רבים אחרים שכולנו לוקחים כמובנים מאליהם על מנת להכין את גופם למטרה זו.

 

ספורטאים שמצליחים לזכות במדליית זהב מקבלים למעשה הזדמנות להחזיר את העלויות הללו כולל פרסום של מותגים, תשומת לב מהתקשורת, וגם זוכים לחוות את הריגוש שבניצחון והתגמולים הרגשיים של הפאר האולימפי.

 

המחיר של אימונים אולימפיים עשוי להיות עצום עבור האדם הפשוט, אבל עבור מי שהחלום שלו זה לטפס אל החלק העליון של הבמה כדי לקבל מדליית זהב זה מעמד שלא יסולא בפז. האם כך הדבר באמת?

 

ספורטאים, במיוחד במדינות עשירות יותר, מקבלים פרס כספי מארץ המוצא שלהם בכמויות משתנות ובהתאם לסוג המדליה שבה הם זכו – זהב, כסף או ברונזה. בארצות הברית, בפרט, לאלוף אולימפי מקבל גם הזדמנות לעשות רווחים משמעותיים מעסקאות עם חברות הפרסום. למרות שחלק מהתגמולים הפיננסיים האלה, כולל ערך המדליה עצמה, עשויים להיות מופחתים מעט על ידי מסים, אתם בטח עדיין זוכרים כמה פירסום היה סביב מייקל פלפס במהלך המשחקים האולימפיים של 2012, או את סדרת הפרסומות של גבי דאגלס, כולל עסקה עם מקדונלד'ס, בעקבות מדליית הזהב שקיבלה בתחרות של התעמלות נשים בלונדון.

 

סגירת תפריט