האם אפשר לאכול קליפות של בננה?

האם אפשר לאכול קליפות של בננה?

בעוד שרוב האנשים מכירים את הבשר המתוק והפירותי של הבננה, מעטים הם אלה שהעזו לנסות לאכול את הקליפה.

 

למרות שהמחשבה על אכילת קליפות בננה עשויה להיות קשה לעיכול, הן למעשה מרכיב נפוץ במטבחים רבים ברחבי העולם.

 

מאמר זה בוחן מקרוב אם אפשר לאכול קליפות בננה וכיצד הן יכולות להשפיע על בריאותנו.

 

יתרונות של קליפות בננה

קליפת הבננה מהווה כ-35% מהפרי הבשל ולעיתים קרובות היא מושלכת ולא נצרכת כלל. עם זאת, השימוש בקליפה הוא דרך נהדרת להפחית את בזבוז המזון תוך קבלת תזונה של כמה ויטמינים ומינרלים נוספים.

 

למעשה, קליפות בננה אינן רק אכילות, אלא שהן מקור מזון עשיר במספר חומרים מזינים מרכזיים, כולל אשלגן, סיבים תזונתיים, שומנים בלתי רווים וחומצות אמינו חיוניות.

 

הוכח במיוחד כי סיבים תזונתיים מעודדים התרוקנות סדירה, מייצבים את רמות הסוכר בדם ומחזקים את בריאות הלב. אשלגן יכול לסייע בוויסות רמות לחץ הדם, להגן מפני אובדן עצמות ולהפחית את הסיכון שלנו לאבנים בכליות.

 

אחד המחקרים בתחום מצא גם כי קליפות בננות עשירות בנוגדי חמצון, כאשר קליפות בננות טריות מתהדרות במספרים הגבוהים ביותר.

 

מחקרים אחרים מראים כי נוגדי חמצון יכולים להפחית דלקות ולהגן מפני מצבים מחלה כרוניים, כמו מחלות לב, סרטן וסוכרת.

 

חסרונות של קליפות בננה

חומרי הדברה משמשים לרוב בתהליך הייצור של בננות קונבנציונאליות. למרות שזה לא מדאיג אם אתם רק אוכלים את הפרי עצמו ולא את הקליפה, אבל יתכן שזה משהו שכדאי לקחת בחשבון אם אתם מעוניינים לצרוך ​​את הקליפה.

 

חשיפה לחומרי הדברה נקשרת למספר השפעות שליליות על הבריאות ועלולה להעלות את הסיכון למצבים כמו אוטיזם, סרטן, לחץ דם גבוה, סוכרת ודמנציה. עם זאת, סוכנויות רגולטוריות כמו משרד החקלאות בארצות הברית (USDA) ומנהל התרופות והמזון (FDA) עוקבות בקפידה אחר רמות ההדברה באספקת המזון כדי למנוע את ההשפעות הבריאותיות השליליות הללו.

 

בנוסף, מומלץ לבחור בננות אורגניות במידת האפשר ולשטוף את הקליפה ביסודיות לפני שאתם צורכים אותה כדי להקטין את החשיפה להדברה.

 

אנשים רבים אינם נרגשים מאכילת קליפות בננות בשל טעמן המר ומרקמן הקשיח. במקרה זה, בחירה בבננות בשלות יכולה לסייע בשיפור הטעם והמרקם, ולהפוך אותן ליותר מעוררות תיאבון.

 

איך אוכלים קליפות בננה

כאשר אתם מתחילים עם זה, הקפידו לבחור בננות בשלות מאוד, מכיוון שקליפות הבננות האלו לרוב מתוקות ודקות יותר, מה שעשוי להפוך אותן למושכות יותר לאכילה.

 

להכנת הבננה, פשוט הסירו את הגבעול ושטפו היטב את הקליפה.

 

לאחר מכן, הוסיפו את הבננה השטופה לבלנדר כחלק משייק הפירות המועדף עליכם או השתמשו בה בלחם בננה שאתם אוהבים להכין. תוכלו לנסות לאפות או לטגן את הקליפות, מה שמסייע לרכך את מרקמן, ולהקל על אכילתן.

 

קליפות בננה מבושלות מהוות תחליף נהדר לבייקון במתכונים ללא בשר. אפשר להוסיף אותן אפילו לקציצות, קארי וכריכים כדי לעזור להגביר את הערך התזונתי של המנה.

 

בשורה התחתונה

ניתן ליהנות מקליפות בננה בשלל דרכים ייחודיות כחלק מתזונה מאוזנת. הן לא עוזרות רק בלמנוע את זריקת המזון, אלא גם בסיפוק של מגוון חומרים מזינים חשובים, כולל סיבים תזונתיים, אשלגן ונוגדי חמצון.

 

בנוסף, קליפות בננות יכולות להוסיף טוויסט מעניין למתכונים כמו צ'יפס, שייק וכריכים, תוך העלאת התוכן התזונתי שלהם.

סגירת תפריט