3 סיבות לכך שהדיאטה שאתם עושים כרגע לא עובדת

3 סיבות לכך שהדיאטה שאתם עושים כרגע לא עובדת

האם אתם במקרה תוהים למה הדיאטה שפצחתם בה ביום ראשון שעבר לא מתקדמת ואתם ממש לא רואים תוצאות? ייתכן שאתם עושים משהו בצורה לא נכונה. אם חשוב לכם לשנות את זה, המשיכו לקרוא עד הסוף.

לפניכם שלוש סיבות שיכולות לשנות את הדרך שבה אתם חושבים על הדיאטה שלכם ועל דיאטות בכלל, ולעזור לכם להתקדם במטרה לרדת במשקל:

 

1. אתם אוכלים כמויות גדולות מדי של אוכל

בואו נגיד שיהיה ברור מדי לומר שזו הסיבה לכך שהדיאטה לא עובדת, נכון? אז לא. כי זה אולי נראה פשוט, אבל הסיבה השורשית לעלייה במשקל וחוסר היכולת לרדת במשקל היא קודם כל ולפני הכל – צריכה גבוהה מדי של קלוריות.

מה שאתם צריכים לעשות זה לדעת מה יש במזון שאתם אוכלים, העניין הזה הוא סופר חשוב. זה לא אומר שאתם צריכים עכשיו לשנות את כל חייכם, אלא פשוט מאוד להבין את היסודות של צריכת קלוריות בכל מה שקשור למזונות שאתם צורכים באופן קבוע. כשיש לכם את המידע החשוב הזה, רק אז אתם יכולים לעשות החלטות מושכלות ושקולות יותר, שמן הסתם יועילו לכם עכשיו ובטווח הארוך.

התחלתם לעקוב אחר המזון שאתם מכניסים לגופכם? נהדר, רק אל תשכחו שקלוריות מגיעות גם ממשקאות המכילים סוכר, חלב ועוד, ולכן כמות כוסות הקפה שאתם שותים ביום יכולה להיות ההבדל הקטן הזה שבין לאבד משקל ללא לאבד כלל.

כשאתם מודעים כך לקלוריות שאתם צורכים, אם אלה קלוריות שמגיעות ממזון או ממשקאות, זה מאפשר לכם לשים לב לחלופות בעלות ערכים קלוריים נמוכים יותר, ועדיין להנות מהטעמים שאתם כל כך אוהבים.

 

2. אתם עושים דיאטה קיצונית מדי

כפי שאתם בודאי יודעים, ירידה במשקל נעה סביב צריכת קלוריות מתונה ונכונה. צריכה חכמה של קלוריות מאפשרת לגוף שלנו לנצל את האנרגיה המאוחסנת (רקמות השומן בגוף) כדי לשמור על קשר בריא עם תפקודי הגוף החיוניים וכן עם פעילות בעצימות נמוכה.

אם אנחנו גורמים לגוף שלנו להיות במצב של גירעון קיצוני בכמות הקלוריות שאנחנו צורכים, ולדבר הזה יכולות להיות השלכות מרובות על הבריאות שלנו בשל מחסור באנרגיה ותזונה מזינה.

כאשר אתם לא אוכלים מספיק, יש לכך השלכה על האיברים החשובים ביותר. רעב מכניס את הגוף שלנו למצב שבו הוא אינו מסוגל לתקן את עצמו ביעילות, וזה מוביל לירידה בתפקוד של חלקי גוף חיוניים, כמו הלב שלנו, המוח, העיניים, רקמות השרירים ועוד.

אה, אתם גם בטח מרגישים ממש עייפים ומוצאים את עצמכם נלחמים בתשוקות בלתי נשלטות המובילות לאכילה כפייתית ואימפולסיבית.

אז כדי שתהיו בטוחים שאתם עושים דיאטה חכמה, כדאי שתזכרו שירידה במשקל או שינוי בהרכב הגוף שלכם כנראה לא יתרחשו בן לילה, אלא בתהליך איטי ויציב שמנצח כל דרך קיצור. הגוף והנפש שלכם יהיו אסירי תודה לכם על זה שאתם לוקחים את העניין הזה ברצינות.

 

3. אין לכם שגרה של ארוחות קבועות

העניין ברור. שגרה קבועה של ארוחות באותן שעות בכל יום יכולה להיות מאוד משעממת ומעיקה אחרי זמן מה. עם זאת, אם אתם רוצים לרדת במשקל בצורה יעילה עליכם להקפיד על הרגלי אכילה נכונים. אגב, אם תהיו פתוחים ותטעמו מזונות חדשים, שזו ללא ספק אחת ההנאות הכי גדולות של החיים, הם יגוונו לכם את הארוחות ויסירו את עניין השעמום שבשגרה הקבועה.

מציאת איזון בחיים בכלל ובתזונה בפרט היא מה שישמור על הרגלי אכילה נכונים ובריאים. ארוחת בוקר הכוללת דייסת קוואקר עם תוספות שונות כמו פירות או שוקולד מריר יכולה להיות מאוד מועילה, טעימה ומזינה. שדרוגים כאלה למנות הרגילות שלכם יכולים לפעמים ליצור עולם של הבדל.

מנת עוף עם ברוקולי יכולה להיות מתובלת במגוון של תבלינים שונים, ואתם יכולים לזרוק לשם כמה קוביות של גבינת חלומי או קצת תירס כדי לשדרג את הטעמים של המנה שאתם רגילים אליה.

ארוחה שאתם מכינים בבית היא דרך מצוינת להישאר בשליטה על מה שאתם אוכלים, מה שאומר שאתם כנראה פחות ופחות תמצאו את עצמכם מרגישים רעב בלתי נשלט וכך לא תקנו מזון לא בריא וחטיפים על הדרך.

סגירת תפריט